Mexiko (2005)

Mexiko (4) – Mexico City

Mexico City je hlavní město Mexika. Leží ve vnitrozemí, vysoko v horách (2250 m n. m.) a s počtem obyvatel kolem 9 milionů je jedním z největších měst na světě.

Mexiko (5) – Teotihuacán

Velkolepé pyramidy se tyčí v údolí, na značném prostoru, dobrých 5 km dlouhém a skoro 3 km širokém. Teotihuacán byl náboženským centrem, kde se scházely desetitisíce lidí.

Mexiko (6) – Puebla

Mexiko (6) – Puebla První úplně klidná noc. Ráno nasedáme do taxíku a jedeme na autobusové nádraží, odkud v 07:25 odjíždí autobus do Puebly. Cesta trvá dvě hodiny a projíždíme i těsně podél sopky Popocatépetl (5452 m.n.m.) a Iztaccíhuatl (5286 m.n.m.). Tato jména v překladu znamenají Kouřící muž a Bílá žena. V aztécké mytologii byla

Mexiko (7) – Oaxaca, Monte Albán

Mexiko (7) – Oaxaca, Monte Albán Sraz je už v 06:30 – hotel žádná sláva, všichni už chtějí pryč. Přesunujeme se na autobusové nádraží a potom nás čeká 4 hodinová cesta do Oaxaky. Tam jsme ve 12, ubytujeme se a s potěšením konstatujeme, že hotel je mnohem lepší. Saša nám dává do 15:30 rozchod a

Mexiko (8) – Mitla, Oaxaca

Mexiko (8) – Mitla, Oaxaca V 07:00 je sraz před hotelem a jde se na autobus do Mitly. Ráno si chceme uvařit čaj a zjišťujeme, že konvice nefunguje, z čehož teda nemáme vůbec radost. Snad ji Holcovi nerozbili. Děvčata si prala nějaké věci, které si suší na pokoji. Proto jsme si nedali věci na recepci

Mexiko (9) – kaňon Sumidero, San Cristóbal de las Casas

Mexiko (9) – kaňon Sumidero, San Cristóbal de las Casas V sedm ráno přijíždíme do hlavního města státu Chiapas – Tuxtla Gutiérrez. To jsem pouze v rychlosti proběhli a hned jsme se přesunuli do Chiapa de Corzo. Architektonickou perlou města je zastřešená fontána ze 16. století na hlavním náměstí, která zpodobňuje španělskou korunu. Město je

Mexiko (10) – San Juan Chamula, San Lorenzo Zinacantán

Mexiko (10) – San Juan Chamula, San Lorenzo Zinacantán Hned po snídani (zašli jsme do jednoho podniku a dali si amoletu se sýrem a jogurt s ovocem, k tomu čaj a káva a džus – svělý začátek dne) vyjíždíme colectivem do indiánské vesnice San Juan Chamula. Na náměstí se koná trh, kde se prodává především

Mexiko (11) – Aqua Azul, Palenque

Mexiko (11) – Aqua Azul, Palenque Výjezd se San Cristobal do Palenque je naplánovaný na 07:15. V sedm jsme na nádraží, ale odbavování cestujících jim jde pomalu, takže odjíždíme až v 07:40. Cesta ubíhá bez problémů a po jedenácté jsme na křižovatce k Aqua Azul. Tam nás odchytávají dva taxikáři a Saša dohodne, že nás

Mexiko (12) – Yaxchilán, Bonampak, Usumacinta

Mexiko (12) – Yaxchilán, Bonampak, Usumacinta Dnes máme objednaný výlet s cestovkou do dvou mayských měst – Yaxchilán a Bonampak. Celkově je to přes 300 km cesty, takže z hotelu vyjíždíme už v šest ráno. Přibíráme ještě jednoho kluka a potom dvě holky. Auto je plné do posledního místa. V půl osmé se koná zastávka

Mexiko (13) – Palenque, Misol-Ha

Mexiko (13) – Palenque, Misol-Ha Ráno jdeme sehnat něco na snídani – 4 kusy sladkého pečiva, každý za 1 peso. Dobrý kup. Bea ještě přidává jogurt. Pak jdeme na prohlídku ruin v Palenque, které leží asi 10 km od města ukryté v bujné džungli. Celé město muselo být obrovské – na nalezišti je přes 500

Mexiko (14) – Tulum

Mexiko (14) – Tulum Ráno přijíždíme to Tulumu – malého městečka u Karibského moře. Vanem se přesunujeme k oblasti pláží a ubytujeme se v cabaňos – Playa Papaya. Jsouto chatky z dřevěných kůlů s postelí zakrytou moskytiérou. Ubytujeme se poměrně rychle a po deváté už ležíme na pláži. Jestliže celou dobu v Mexiku máme téměř

Mexiko (15) – Tulum

Mexiko (15) – Tulum Druhý den u Karibiku pojímáme odpočinkově (v programu je uvedeno „rekreace u moře“). Ráno snídaně nějakých příšerných sladkostí plněných vanilkou, čokoládou a jahodami. Z návštěvy ruin se omluvíme a jdeme si dát něco na pití (čaj, káva), ale obsluha vázne, čímž máme možnost k prostudování jídelního lístku a objednáváme si ještě

Mexiko (16) – Chichén Itzá, Valladolid

Mexiko (16) – Chichén Itzá, Valladolid Ráno se přesouváme do Valladolidu, kde máme přestoupit na autobus do Chichén Itzá. Autobus má více než 30 minut zpoždění a navíc není na místenky, takže zpočátku téměř všichni stojíme (i batohy máme uvnitř – já+Bea+Iveta). Beatu za chvíli pouští jeden místní gentleman sednout. V Cobá se autobus už

Mexiko (17) – Merida, Uxmál

Mexiko (17) – Merida, Uxmál Dnes máme čas na snídani, takže vyrážíme do hotelu na náměstí na bufet za $45. Totálně se přejím a číšník nám nakonec naúčtuje $100 – asi za dvojité kafe. Ještě se připleteme ke vztyčování vlajky za zvuků falešně znějícího dechového hudebního tělesa, kupujeme si pečivo na celý den a jdeme

Mexiko (18) – Villahermosa, La Venta

Mexiko (18) – Villahermosa, La Venta Noční přesun proběhl dobře a v šest ráno už jsme ve Villahermose. Město ještě spí. Do sedmi setrváváme na autobusovém nádraží a pak si chytneme taxíky do centra. Saša obíhá hotely a když konečně nějaký sežene, tak se jdeme ubytovat. Po přestávce na snídani a sprchu se jdeme podívat

Mexiko (19) – přejezd do Mexico City

Mexiko (19) – přejezd do Mexico City Celý den nám zabírá přejezd autobusem z Villahermosy do Mexico City. Cestu si krátím sledováním filmů, čtením průvodce a koukáním z okna. Bea spí o dvě sedadla dál. Nic moc se neděje. Vyjíždíme s hodinovým zpožděním kolem deváté ráno. V půl druhé je zastávka na oběd. Dáváme si

Mexiko (20) – Mexico City

Mexiko (20) – Mexico City Sraz je v 09:00 v patiu, ale Saša se snaží někde ve městě kopírovat mapky a přichází až o půl desáté. Pak ještě půlhodinu vysvětluje děvčatům a Holcům, kde jsou nejlepší trhy, kam se pak vydávají. Zbytek skupiny odcházíme v deset na metro a přesouváme se do Antropologického muzea (my,

Mexiko (21) – Xochimilco

Mexiko (21) – Xochimilco Po snídani v našem oblíbeném Cafe Popular (včera jsme tu potkali jeden pár z Čech – seděli u vedlejšího stolu) jedeme na konečnou stanici metra a pak ještě na konečnou stanici tramvaje do čtvrti Xocimilco, kde se nacházejí zbytky plovoucích zahrad. Jedou všichni kromě Bendy, kterému není moc dobře. Pronajímáme si

Mexiko (22) – odlet

Mexiko (22) – odlet Dnes už nás čeká jen jediná starost – dostat se zdárně domů. 12 hodin dlouhý let nám dá určitě zabrat. Tak zase někdy příště v Mexiku. Bylo tu krásně.